Mul on kogunenud üle 20 aasta kogemust muusika loomises tudengifilmidele ja -animatsioonidele. Paljud filmid on prestiižsetel tudengifilmi festivalidel tunnustust ja auhindu saanud, kusjuures ka mul seisab ühe filmi eest riiulis üks uhke trofee.
Järgmisel aastal saabuv 20 aasta verstapost ei tähenda muidugi, justkui oleksin terve see aeg kõige professionaalsemat muusikat tootnud − tegelikkuses on see olnud pidev protsess. Esimesed katsetused olid selgelt tahumatud ja kogu aususe juures peaksin lootma, et ükski filmiprodutsent neid kunagi ei näe. Ma ise hindan aga kõrgelt iga filmi muusika loomist, sest iga töö on toonud endaga kaas rohkelt kogemust ja õppetunde, mis on viinud mu oskused tänaseks väga professionaalse tasemeni.
Heliloojaks saamise tee
Minu kui helilooja teekond algas 9-aastase jõmpsikana, kui hakkasin isa arvutis muusikaga eksperimenteerima. Enamasti iseõppimise käigus sain rohkelt abi ja näpunäiteid isa käest, kes 90ndate alguseni samuti muusikuna leiba oli teeninud. 16-aastaselt hakkasin õppima kitarri, mis sai mu peamiseks instrumendiks muusika loomisel. Samal ajal hakkasin salvestama oma kitarrisaatega laule, mille loomuliku jätkuna hakkasin katsetama muusika produtseerimise ja miksimisega. Praeguseks olen kirjutanud sadu lugusid, kuigi vaid pisike osa sellest kõigest on näinud ilmavalgust.
Huvi filmimuusika loomise vastu sai alguse aastal 2002, kui mu sõbrad palusid luba kasutada mu loomet oma amatöörfilmis “Maagu”. Selle teismeliste loodud toore filmikatsetuse muusika sai küll erakordselt tahumatu ja primitiivne, kuid minu jaoks tähistab see olulist verstaposti, mis viis lõpuks karjäärivalikuni. Varsti pärast seda filmi hakkasin muusikat looma sõbra juhitud kooliteatrile. Mu portfooliosse lisandus veel ka paar tudengifilmi enne kui 2010. aastal Balti Filmi- ja Meediakooli astusin. Olgugi, et ma kooli ei lõpetanud, jätkasin filmimuusika ja heli loomisega tudengifilmidele tänu uutele tutvustele ja kogemustele. Sel ajal tekkisid ka mu esimesed kliendid filmi valdkonnas. Kooli õppekava ei andnud mulle küll erilisi uusi oskusi miksimises, millele sisimas lootnud olin, kuid see teekond oli erakordselt oluline filmi kui meediumi paremaks tundmaõppimiseks. Aastal 2018 hakkasin muusikat kirjutama Eesti Kunstiakadeemia animatsioonitudengite filmidele. See oli minu jaoks suur pöördepunkt, kuna animatsiooni suured loomingulised võimalused sobivad hästi mu stiiliga. Animtasioon on praeguseks muutunud minu spetisaliteediks filmimuusika ja -heli valdkonnas. Lisaks filmidele olen pikalt muusikaga tegelenud ka mitme bändi koosseisus, mis on veel enam laiendanud mu stiili ulatust ja instrumentaalseid oskusi.
Filmimuusika portfoolio
- „Maagu“ (rež. Andres Jakovlev; amatöör-lühifilm; 2002)
- Muusika erinevatele Andres Jakovlevi noorteteatri trupi “Kruvikeeraja” etendustele (sh. üks muusikaline vorm) aastatel 2003-2008
- „Ühikad korda“ (rež. Toomas Sääs; lühidokumentaal; 2006)
- „Daydreaming“ (rež. Elina Litvinova; helilooming koostöös Maria Reinupiga; moefilm/tudengifilm; 2009)
- Mustkunstnik Fred-Erik Johansoni etendused (2009-2014)
- „Selgus“ (rež. Piibe Pai; tudengifilm; 2010)
- Tallinna Ülikooli Üliõpilaskonna reklaamvideo (rež Toomas Sääs; 2010)
- „Üksindus“ (rež. Björn Norralt; tudengifilm; 2010)
- „Suurte meeste mängud“ (rež. Peep Plasko; tudengifilm; 2011)
- „Valge Doomino“ (rež. Eva Kübar; tudengifilm; 2012)
- „Ellawood“ (rež. Doris Tääker; tudengifilm; 2012)
- „Alati on alati“ (rež. Tõnis Lepik; dokumentaalfilm; 2012) Eesti parima dokumentaalfilmi tiitel!
- „Kevad à la Carte“ (rež. Doris Tääker; muusikaline lühifilm/tudengifilm; 2013)
- „Sleepwalkers“ festivali promoklipp (2014)
- „Elu nagu paradiisis“ production cut (rež. Jaan Penjam; tudengifilm; 2013)
- „Dragonels promotion video“ (rež. Björn Norralt; promovideo; 2015)
- „Õhk“ (rež. Marta Pulk; arhitektuurifilm / tudengifilm; 2015) Best of BFM auhind parima helikujunduse/muusika eest!
- „Maal“ (ametlik singel; 2015)
- „Snegurochka“ (rež. Ilina Perianova; tudengifilm; 2016)
- „Joker“ (heavy-metal ansambli Catnap album; 2016)
- „Mõrv hotellis“ (rež. Tormi Torop; tudengifilm; 2017)
- „Kuldrenett“ (rež. Liis Kokk; tudengianimatsioon; 2018)
- „Armastus“ (ametlik singel; 2018)
- „Memm Manja“ (rež. Lisa Scharf; tudengianimatsioon; 2019)
- „Hundipass“ (rež. Anna Lauretta Eespere; tudengianimatsioon; 2019)
- „EnLIGHTenment“ (rež. Sofiya Ilieva; tudengianimatsioon; 2019)
- „A Kiss for a Dead Man“ (rež. Anna Dvornik; tudengianimatsioon; 2020)
- „Don’t Go“ (rež. Kaia Sinilaid; tudengianimatsioon; 2020)
- „Hunt“ (rež. Sandra Vesman; tudengianimatsioon; 2020)
- „TalTech muuseum 50“ (rež. Martinus Klemet; promovideo / animatsioon; 2021)
- „Linnule pesa“ (rež. Anu Kadri Uustalu; tudengianimatsioon; 2021)
- „Flat’n’Round“ (rež. Saverio Madis Santostasi; tudengianimatsioon; 2021)
- „Phantasmare“ (rež. Anna Dvornik, Sofja Gorelova; tudengianimatsioon; 2021)
- „Victory is mine“ (rež. Ariel Genrihov; tudengianimatsioon; 2022)
Portfoolio