FILMIHELI

Omades portfoolios heliloojana juba mõnda filmi, kandideerisin Balti Filmi- ja Meediakooli ning sain sisse. Olgugi, et otsustasin kooli mitte lõpetada, andsid uued tutvused ja kogemused tõuke karjäärivaliku tegemiseks.

Tagasi mõeldes võiks öelda, et kõige BFM-is käidud aja kõige olulisem teene oli minu jaoks filmi ja video laiem mõistmine. Esimesel aastal läbisime kursused režiis, monteerimises, operaatoritöös ja stsenaristikas, kuid ka filmi ajaloos. Kõik see omas minu jaoks suurt tähtsus, kuna olin omandanud palju praktilisi oskusi heli ja muusika valdkonnas, kuid polnud end kurssi viinud kõige ülejäänuga.

Pealegi mingis mõttes jäin ma tegelikult pärast koolist lahkumist siiski õppima, kuna jätkasin tudengifilmidele heli ja muusika tegemist, et omandada kogemusi ja praktilisi oskusi. Pärast kooli poolelijätmist hakkasin heli erialal töötama: peamiselt poomioperaatorina, kuid sain ka mõningaid dokumentaalfilmiprojekte helirežissööri ja heliloojana.

Suurim samm edasi oli ilmselt hetk, kui hakkasin heli (ja muusikat) tootma Eesti Kunstiakadeemia animatsioonitudengite filmidele. Animatsiooni heli oli mind alati paelunud, peamiselt üüratute loominguliste võimaluste tõttu. Alates 2018. aastast on animatsiooniheli olnud minu spetisaliteet filmiheli valdkonnas.

 

Filmiheli portfoolio

 

  • „Haiguste ravi“ (rež. Raul Viitung; indie mängufilm; 2011)
  • „Meeste tantsud“ (rež. Auri Jürna; tudengifilm; 2011)
  • „Neljas“ (rež. Liis Lepik; dokumentaalfilm; 2011)
  • „Valge Doomino“ (rež. Eva Kübar; tudengifilm; 2012)
  • „Balti jaama paradiis“ (rež. Liis Lepik; teledokumentaal; 2013)
  • „Kevad à la Carte“ (rež. Doris Tääker; muusikaline lühiilm / tudengifilm; 2013)
  • Klipp kogumikust „2084: mälukrambid“ (rež. Doris Tääker; tudengifilm; 2013)
  • „Elu nagu paradiisis“ production cut (rež. Jaan Penjam; tudengifilm; 2013)
  • „Gamer’s Death“ (rež. Kristjan Bobkov; tudengianimatsioon; 2013)
  • „See vist ongi armastus“ (rež. Morten Tšinakov; tudengianimatsioon; 2014)
  • „Õhk“ (rež. Marta Pulk; arhitektuurifilm / tudengifilm; 2015) Best of BFM auhind parima helikujunduse/muusika eest!
  • „Boogers“ (rež. Risto Kütt; tudengianimatsioon; 2015)
  • „Kuldrenett“ (rež. Liis Kokk; tudengianimatsioon; 2018)
  • „Toiduahel“ (rež. Mari Kivi, Liis Kokk; tudengianimatsioon; 2018)
  • „Liblikaefekt“ (rež. Mari Kask; tudengianimatsioon; 2019)
  • „Memm Manja“ (rež. Lisa Scharf; tudengianimatsioon; 2019)
  • „Hundipass“ (rež. Anna Lauretta Eespere; tudengianimatsioon; 2019)
  • „EnLIGHTenment“ (rež. Sofiya Ilieva; tudengianimatsioon; 2019)
  • „Not funny“ (rež. Helo Irik; tudengianimatsioon; 2020)
  • „Touché“ (rež. Sofja Gorelova; tudengianimatsioon; 2020)
  • „A Kiss for a Dead Man“ (rež. Anna Dvornik; tudengianimatsioon; 2020)
  • „Don’t Go“ (rež. Kaia Sinilaid; tudengianimatsioon; 2020)
  • „Kassi silm“ (rež. Anna Dvornik; tudengianimatsioon; 2020)
  • „Hunt“ (rež. Sandra Vesman; tudengianimatsioon; 2020)
  • „TalTech muuseum 50“ (rež. Martinus Klemet; promovideo / animatsioon; 2021)
  • „Second Breakfast“ (rež. Lukas Winter; tudengianimatsioon; 2021)
  • „Linnule pesa“ (rež. Anu Kadri Uustalu; tudengianimatsioon; 2021)
  • „Flat’n’Round“ (rež. Saverio Madis Santostasi; heli koostöös Lennart Pihliga; tudengianimatsioon; 2021)
  • „Phantasmare“ (rež. Anna Dvornik, Sofja Gorelova; tudengianimatsioon; 2021)
  • „Putukad“ (rež. Kaia Sinilaid; tudengianimatsioon; 2021)
  • „Dog, dog, problem, dog“ (rež. John F. Quirk; tudengianimatsioon; 2021)
  • „Victory is mine“ (rež. Ariel Genrihov; tudengianimatsioon; 2022)

 

Portfoolio